Bekostelig Sankt Hans aften i Randers: DR-vært krævede 30.000 skattekroner

Danmarks Radios Hammerslag-vært er tårnhøj – men det er hans grådige lønkrav også.

Da borgerne i Randers søndag skulle fejre Sankt Hans aften, var Danmarks Radios Christian Degn inviteret til at holde den ærefulde båltale i sin barndomsby. Men hvad de glade skatteborgere ikke vidste var, at DR-værten krævede op mod 30.000 kroner for at læse en kort Sankt Hans tale op på scenen fra sit medbragte papir.

Helt præcis fik Christian Degn fra DR’s Hammerslag 28.250,00 kroner for talen, der skulle vare 15 til 20 minutter. Det vil sige, at den grådige DR-kendis fik 1412,50 kroner pr. minut, mens han holdt sin tale.

Ingen kvaler Randers Kommune betaler.

“Der er noget magisk over at samles på en sådan aften for at fejre de lyse sommeraftener og -nætter,” erklærer den tårnhøje DR-vært inden talen i Randers. Men det eneste, der var magisk søndag aften, var Christian Degns grådige lønkrav, som kommunens borgere måtte finansiere.

I december 2018 kom det frem, at Randers Kommune vil spare 15,1 millioner kroner på ‘omsorg’ overfor blandt andet kommunens ældre borgere. De ældre får ikke længere støtte til en lang række ting, og prisen på de ældres mad stiger.

Men Danmarks Radios folkekære tv-vært skal have sin kæmpeløn.

Familien Friis Degn koster skatteyderne mange penge. Det er ikke kun Christian Friis Degn, der hæver licensløn fra danskerne og i sin fritid plukker Randers-borgerne. Lillebror Simon Friis Degn er til daglig redaktør på Danmarks Radios redaktion på Christiansborg. Det hele bliver i familien, når man taler Danmarks Radio.

Historien om den dyre Sankt Hans tale er frembragt af det undersøgende medie Journalista.

Se også
350 deltog i Mosbjerg Folkefest 2019 eksklusiv truende drukpunker, nysgerrige Redox-fotografer …

Søren Pape indblandet i medieskandale: Kendt journalist udlejer Papes spindoktor til private arrangementer

Der er spor af magt og penge fra justitsministeriet i til TV 2 ‘s nyhedsafdeling. Statens interesser og private penge flyder sammen i et for offentligheden uigennemskueligt spil.

Den kendte TV 2-journalist Rasmus Tantholdt har åbnet sit eget bookingbureau, og han udlejer gennem sit bureau Søren Pape Poulsen ‘s personlige spindoktor Jakob Sheikh til foredrag og som vært for arrangementer. Det betyder, at Rasmus Tantholdt tjener penge på Søren Pape Poulsens spindoktor.

Som spindoktor / særlig rådgiver for justitsminister Søren Pape Poulsen er Jakob Sheikh en central aktør i den danske regerings politiske magtspil. Det er Jakob Sheikhs arbejde som spindoktor at lancere og plante historier hos danske medier og journalister.

Nyhedsjournalist Rasmus Tantholdt fra TV 2 åbnede bookingbureuet ‘Tantholdt.com‘ i 2017. Igennem Tantholdts bureau kan man leje justitsministerens spindoktor til diverse arrangementer.

Hver gang dette foregår, så tjener både Søren Pape Poulsens spindoktor og TV 2-profilen Rasmus Tantholdt gode penge. Udlejningen er foregået siden november 2017.

I denne sammenhæng er det værd at nævne, at tv-stationen TV 2 er ejet af den danske stat, og dermed kontrolleres TV 2 i sidste ende af den danske regering herunder Søren Pape Poulsen.

Spørgsmålet er, hvorvidt Søren Pape Poulsen profiterer af de gode forbindelser mellem Rasmus Tantholdt fra TV 2 og spindoktor Jakob Sheikh. Er der for eksempel gode historier om Søren Pape Poulsen og justitsministeriet i TV 2 Nyhederne, fordi Papes spindoktor har en hotline til TV 2 Nyhederne ‘s stjernejournalist Rasmus Tantholdt?

Søren Pape Poulsen er tavs i denne sag. Men han har sandsynligvis også svært ved at søge medierådgivning hos sin spindoktor, der er centrum i denne penible sag, som er fyldt med magt, penge og interessekonflikter.

(Mere om den ildelugtende sag her)

Se også
Odense: Fire DF-frivillige truet af maskeret mand med kølle – ‘Pil det lort ned, eller jeg smadrer jer!’

DR gør det igen igen: Bruger tidligere journalistkollega som ‘dagens gæst’

Licensbetalerne kunne i dag konstatere, at Danmarks Radio har det bedst med at lade tidligere kollegaer komme til mikrofonen.

Den ‘almindelige dansker’ Yael Bassan var endnu engang udvalgt som dagens gæst i P1 radioprogrammet Public Service.

Der er dog den lille detalje, at den “almindelige dansker” Yael Bassan / Yael Michelle Elbaum Bassan er uddannet journalist hos DR og efterfølgende har arbejdet som freelancejournalist i DR. Blandt andet hos afdelingen DR Debat, som laver debatprogrammer til radio og tv.

Det er ret mærkværdigt, at et debatprogram i radioen vælger en tidligere kollega som ‘dagens gæst’ og som repræsentant for den helt “almindelige dansker”.

Hvorfor kan DR ikke finde ud af at interviewe andre end tidligere journalistkollegaer?

Det er langt fra første gang, at den tidligere DR-journalist Yael Bassan deltager i det omtalte radioprogram. Følgende datoer er blot et udpluk:

8. marts 2019, 8. november 2018, 12. november 2018, 20. november 2018, 29. oktober 2018, 22. oktober 2018, 15. oktober 2018, 24. september 2018, 10. september 2018, 23. august 2018, 8. august 2018, 18. juni 2018, 14. juni 2018, 10. april 2018, 6. marts 2018, 22. februar 2018, 23. januar 2018, 10. januar 2018.

Taletid er noget, DR giver til tidligere kollegaer.

Se også Københavns Kommune: Lokalformand med millionbudget omfavner islamiske voldsmænd