Afsløring: Bwalya Sørensen og Danmarks Radio samarbejder om racismeanklager mod politiet

I foråret 2018 kan seerne på Danmarks Radio opleve barske anklager om regulær racisme hos dansk politi. Journalisterne spørger i to tv-programmer: “Er der racediskrimination i politiet?”

Spørgsmålet opstår ikke ud af ingenting. Det er den sorte aktivist Bwalya Sørensen, der står bag en væsentlig del af udsendelsen. Den afrikanske kvinde finder medvirkende migranter til DR’s tv-udsendelse, Bwalya Sørensen holder møder med dokumentarafdelingen i DR Byen, og hun ‘fodrer’ DR-journalisterne med grove fordomme om racisme i politiet.

Licensmidler og såkaldt ‘antiracistisk aktivisme’ blandes sammen på licensbetalernes regning – og danske politibetjente må stå for skud.

Danmarks Radio samarbejder med en af de mest kontroversielle migranter i samfundsdebatten, der råber ‘racist’ mod omtrent alt og alle. Senest er Bwalya Sørensen fremkommet med udokumenterbare nazi-anklager mod Nye Borgerliges partileder Pernille Vermund.

Bwalya Sørensen leder den danske afdeling af ‘Black Lives Matter’, der oprindeligt er grundlagt i USA tilbage i 2013. I USA er der historisk store problemer med sortes kriminalitet, racisme og et til tider dårligt uddannet politikorps. Det har ført til mange episoder med uretfærdig politivold mod sorte i USA.

I Danmark er der på ingen måde forhold i politiet og samfundet, der minder om tilstandene i USA. Men Bwalya Sørensen – fra den danske afdeling – har stor interesse i at sprede de samme rygter om danske politifolk, som hendes forening oplever i USA. Det er hele grundlaget for hendes arbejde.

Derfor indgår Bwalya Sørensen og Black Lives Matter Denmark et tæt samarbejde med DR og stationens journalister i foråret 2017. Nu skal der racismeanklager på bordet mod danske politibetjente.

Bwalya Sørensen og hendes forening søger aktivt efter migranter i Danmark, der oplever “uretfærdigheder og diskrimination” fra politiets side. Den zambiske aktivist holder møder i DR Byen med Danmarks Radios journalister (se foto fra DR Byens receptionsområde), og her opdager de et særligt fællesskab:

“TÆNK at der er nogen (DR-journalister, red.) som undrer sig dybt over præcis de samme ting som os (Black Lives Matter, red.),” skriver Bwalya Sørensen på Facebook i oktober 2017.

DR’s journalister indgår et varmt samarbejde med ‘Black Lives Matter’ og lederen Bwalya Sørensen. Resultatet bliver to dokumentarudsendelser på DR2 i maj 2018, der hedder “Mørk og mistænkt” og “Betjentenes ord mod dit”. Grundløse racismeanklager regner ned over det danske politikorps fra Danmarks Radios side.

“På DR2 vil vi gerne gå i dybden med aktuelle emner og give danskerne ny indsigt i områder, vi ikke normalt har adgang til,” fortæller DR’s kanalchef Flemming Hedegaard om de tvivlsomme udsendelser. Samme DR-chef glemmer at fortælle, at de få medvirkende og deres fordomme om racisme stammer fra samarbejdet med den afrikanske aktivist Bwalya Sørensen.

Dansk politi afviser alle racismeanklager fra DR og Black Lives Matter:

“Jeg kan godt forstå, at det er rigtig ubehageligt, at man skal tale med politiet … når man bevæger sig rundt i et område, som er plaget af kriminalitet,” siger rigspolitichef Jens Henrik Højbjerg.

Politiet har ofte et højere aktivitetsniveau i boligområder med meget kriminalitet. Da specielt mellemøstlige og afrikanske migranter er langt mere kriminelle end danske borgere, må politiet fokusere deres indsats i indvandrerbydele. Det opfatter indvandrerne, DR og Bwalya Sørensen som regulær ‘racisme’.

Bwalya Sørensen er en omstridt figur, der ofte er taget i grundløse anklager om racisme og angreb på sorte i Danmark. Derfor er det meget kontroversielt, at DR samarbejder med hende.

Bwalya Sørensen har tidligere forsøgt at beskylde dansk politi for racisme. Da Københavns Politi i efteråret 2017 efterlyser en afrikansk voldtægtsmand med et foto i danske medier, koger Black Lives Matter over i falske anklager.

Bwalya Sørensen beskylder politiet for racisme, og den afrikanske gerningsmand er tæt på at undslippe. “Sort mand dømt og hængt ud,” skriver Bwalya Sørensen, og viser politiets efterlysningsfoto af gerningsmanden. Den pågældende afrikaner anholdes og dømmes i sidste ende for sexovergrebet på en ung kvinde.

I efteråret 2017 kommer Bwalya Sørensen med uhyrlige løgne i en Youtubevideo, der omhandler Udrejsecenter Kærshovedgård i Midtjylland. Bwalya Sørensen fortæller på engelsk, at danske borgere, der bor omkring udrejsecenteret, køber våben og er klar til at skyde migranterne. Det er ekstreme og falske anklager, som danske journalister ikke efterprøver. Bwalya Sørensen fortier ved samme lejlighed, at beboerne på udrejsecenteret er dømte pædofile, voldtægtsmænd og terrorister fra ofte muslimske lande.

Danmarks Radios journalister vælger at se bort fra disse kritisable hændelser og fortsætter ufortrødent samarbejdet med Bwalya Sørensen og hendes forening. I det journalistiske fagsprog hedder det at udøve meget ringe ‘kildekritik’. Man skal som ansvarsfuldt medie altid vurdere sine kontakters troværdighed.

Danmarks Radio har etableret et særdeles betænkeligt og fordækt samarbejde med den kontroversielle Bwalya Sørensen – uden at seerne får det at vide. Det hele bliver udsendt som såkaldte dokumentar- og nyhedsudsendelser til danskerne i maj 2018. Licensbetalerne får hele regningen.

Danmarks Radio har igen et KÆMPE forklaringsproblem.

Mere om Bwalya Sørensens løgne omkring Udrejsecenter Kærshovedgård her.

Se også
27-årig med adresse i AFA-kollektivet Bumzen idømt ‘et års ubetinget fængsel’ for ni bilafbrændinger


Mediernes yndlings-migrant: Kalder Pernille Vermund for ‘klamme nazilort’

Den afrikanske migrant Bwalya Sørensen går nu for alvor amok.

»Din sataniske, betændte slange!« og »Din klamme nazilort!« – er ordene, der rammer Nye Borgerliges partileder Pernille Vermund.

Og den arbejdsløse indvandrer Bwalya Sørensen fortsætter sine hadske ord:

»Jeg kastede næsten op udover min aftensmad, din ondskabsfulde undskyldning for et menneske. Dit stinkende affaldsbjerg! Skam over dig og alle de andre i integrations- og familiesammenføringsgruppen, som gav dine Hitler-inspirerede, dæmoniske tanker et ‘like’.«

Bwalya Sørensen, der kommer fra Zambia, er talsperson for Black Lives Matter Denmark, der jævnligt optræder i medierne og den offentlige debat for at sætte fokus på rettigheder for muslimer og sorte i Danmark.

Ofte er der tale om vanvittige løgne og konspirationsteorier, som danske journalister ukritisk fortæller videre.

I morgen kan undertegnede afsløre, hvordan Bwalya Sørensen og hendes organisation har kørt et tæt parløb og samarbejde med Danmarks Radio. Det hele munder ud i vanvittige racismeanklager på skærmen – finansieret af de danske licensbetalere.

(Mere om Bwalya Sørensen her)

Bwalya Sørensen er i øvrigt veninde med den prisbelønnede venstreekstremistiske forfatter Jonas Eika.

Se også
Amager: 55-årig ‘kendt imam’ sigtet for seksuelt overgreb på ‘pige’, tæsket af hendes ældre brødre

Radio24syvs gyldne vennetjeneste: Her er firmaet bag licensmillionerne

Mediemanden Peter Engel har fået tilnavnet ‘den grå eminence’, og på fotoet ses han da også med et diskret smil. Peter Engel ender med at blive hovedleverandør af programmer til Radio24syv gennem sit firma Wingman Media

Og det er ikke tilfældigt, at Peter Engels nyåbnede firma får den ene millionordre efter den anden, da ‘Wingman Media ApS’ etableres et par måneder før, Radio24syv går i luften for første gang i 2011.

Udtrykket ‘wingman’ dækker over en god ven, der altid træder til, når der er brug for hjælp. Et særdeles velvalgt firmanavn i denne kontekst.

Peter Engel er nemlig nær ven med Radio24syvs programchef Mads Brügger. De to gode venner og forretningspartnere lærer hinanden at kende på Danmarks Radio i 00’erne. Her er Peter Engel chef for ungdomsafdelingen, og Mads Brügger er et kendt ansigt på skærmen.

Et venskab og parløb, der skal vise sig at være millioner af licenskroner værd.

Wingman Media og ejeren Peter Engel lever en diskret tilværelse, men dette sjældne gruppefoto viser de centrale medarbejdere. Billedet er taget i forbindelse med en særdeles ‘våd’ firmafest i sommeren 2013.

På fotoet ses den nuværende radiovært på Danmarks Radio – Mads Aagaard Danielsen – der på dette tidspunkt er ansat i Wingman Media. Det er Mads Aagaard Danielsen, der skaffer sin barndomsven – Nima Zamani – ind i Wingman Media. Firmaet producerer programmet ‘Nattevagten’, hvor den jurauddannede Nima Zamani ender som radiovært.

“Vi skal virkelig tage de hurtige sko på, hvis vi skal fortsætte taleradioens guldalder uden hjælp fra stjernerne på Vester Farimagsgade. Radio24syv ❤️,” skriver DR’s Mads Aagaard Danielsen, da det ligger fast, at Radio24syv skal lukkes. DR-værten nævner ikke ved samme lejlighed, at han er tidligere kollega til de fyrede radiofolk.

I første række ses den kendte Radio24syv-profil Rene Fredensborg, der knæler med et maskingevær i hænderne. Maskingeværets ægthed kan ikke verificeres. Fotoet er taget på en natklub få hundrede meter fra Københavns Hovedbanegård og shoppingcenteret Fisketorvet. Rene Fredensborg er på dette tidspunkt vært på kulturprogrammet AK24syv og ender med at have sine egne radioprogrammer ‘Rene linjer’ og ‘Den blå bog’.

Radioværterne Rene Fredensborg og Nima Zamani oplever at være aflønnet af både Peter Engels firma ‘Wingman Media’ og Radio24syv i deres tid på licensradioen. Det skyldes konstruktionen, at nogle radioprogrammer producerer Radio24syv selv – og andre udliciteres til Wingman Media. Dermed er radioværterne ansat i forskellige firmaer alt efter, hvilket radioprogram de optræder i.

Radioudsendelserne produceres hovedsageligt i Radio24syvs egne studier i København. På den måde får Wingman Media licenspenge for at producere Radio24syvs udsendelser. Nogle af disse penge ender så tilbage hos Radio24syv, fordi der betales leje af radiostudie og lydudstyr.

Det er en god forretning at lave licensradio for sin ven Mads brügger. I 2014 tjener Peter Engel og ‘Wingman Media’ hele syv millioner kroner på at levere licensbetalte radioprogrammer til Radio24syv. En udsendelse som ‘Nattevagten’, hvor Nima Zamani er studievært, indbringer alene to millioner kroner til Wingman Media.

Men selvom programchefen Mads Brügger har måttet dreje nøglen om til Radio24syv, er licensfesten ikke forbi for hans ven Peter Engel – og firmaet Wingman Media.

Peter Engel leverer nemlig også radioprogrammer til den nyåbnede licensstation Radio4, der har overtaget Radio24syvs sendefrekvens. Wingman Media producerer radioprogrammet ‘Nattevagten’ til Radio4 – og iranske Nima Zamani er stadig bag mikrofonen.

Desuden leverer Wingman Media et program til Radio4 med titlen ‘Mediemøllen’. Her har studieværten Olav Skaaning Andersen også en fortid på Danmarks Radio, hvor han var sportsjournalist og senere magtfuld chef i nyhedsafdelingen.

Det virker til, at fremtiden og ikke mindst licensmillionerne er sikret for Mads Brüggers gode ven – ‘den grå eminence’ Peter Engel.


Se også
Fredericia: AEH’er begik vold i swingerklub: “Alle i klubben kiggede underligt på mig. Det var racisme.”

Gyldne tider på Radio24syv: Sådan kanaliserede Mads Brügger licenspenge til vennen

Licensfesten på Radio24syv ebbede ud i nat, da klokken ramte midnat.

Undertegnede afslørede i går den pengestrøm af licensmidler, der har været mellem programchef Mads Brügger fra Radio24syv og Brüggers nære ven Peter Engel – der også er en tidligere kollega fra Brüggers tid på Danmarks Radio.

Millioner af licenskroner er overført fra Radio24syv til firmaet Wingman Media ApS, der ejes af Mads Brüggers gode ven Peter Engel.

Mads Brügger og Peter Engel opbygger et nært forforhold og arbejdsfællesskab i 00’erne på Danmarks Radio. Her er Peter Engel chef for DR’s ungdomsafdeling, og Mads Brügger er en feteret tv-vært.

Da Mads Brügger bliver programchef på Radio24syv opretter Peter Engel sit eget firma Wingman Media i 2011 – og ender med at blive Radio24syvs primære leverandør af radioprogrammer. Alene i 2014 tjener Peter Engel syv millioner kroner på at levere radio til vennen Mads Brügger.

Samtidig fortsætter Mads Brügger og Peter Engel deres arbejdsfællesskab ved siden af aktiviteterne på Radio24syv. Peter Engel producerer nemlig også Mads Brüggers biograffilm, når Brügger skifter kasket fra ‘programchef’ til ‘filminstruktør’.

Mads Brügger kan – trods sit fuldtidsjob som chef på Radio24syv – også finde rigelig tid til at arbejde som filminstruktør sammen med vennen Peter Engel.

Det er et sindrigt system af dobbeltroller, hvor der er licensmidler og støttekroner indblandet. Det kan være svært at overskue. Men her er et diagram, der viser trådene mellem Radio24syv og firmaet Wingman Media.

Læg specielt mærke til at Mads Brügger som programchef for Radio24syv køber programmer af Peter Engels firma Wingman Media. Men samtidig har Mads Brügger en dobbeltrolle, da Peter Engels firma producerer Mads Brüggers biograffilm.

Når Mads Brügger betaler sin ven Peter Engel, er det med licensmidler fra Radio24syv

Når Peter Engel (Wingman Media) betaler sin ven Mads Brügger, er det med skattekroner fra støtteordninger fra blandt andet Det Danske Filminstitut, Danmarks Radio og udenlandske tv-stationer.

Der er tale om en gylden pengestrøm til og fra de to venner – Mads Brügger og Peter Engel. En uklædelig dobbeltrolle som danske journalister har valgt ikke at belyse midt i deres begejstring for Radio24syv.

Mere om sagen med Mads Brügger, Peter Engel og de mange licensmillioner her.

Se også
24syv-panel imod DFs ‘ondskabsfulde retorik’ – Lykketoft om Enhedslisten: “De er ikke ekstremister.”

Han ansatte autonom filmkonsulent: Stod bag byggesjusk for milliarder i Danmarks Radio

Skatteborgerne har i ugevis undret sig over, hvem, der har ansat en stenkastende autonom som magtfuld filmkonsulent.

Mød Anders Kronborg – formand for Det Danske Filminstitut – og tidligere økonomidirektør i Danmarks Radio.

Måske husker du Danmarks Radios prestigebyggeri DR Byen på Amager, der endte med en ekstraregning på 2,5 milliarder kroner til licensbetalerne.

Det Danske Filminstitut, der bliver finansieret af danskernes skattekroner, er kommet i vælten efter ansættelsen af filmkonsulenten Frank Piasecki Poulsen, der har en fortid på den voldelige yderste venstrefløj. Den nyudnævnte filmkonsulent har blandt andet deltaget i et voldsomt angreb på Pia Kjærsgaard, da hun besøgte bydelen Nørrebro i 1998.

Det er bestyrelsesformand Anders Kronborg, der står bag den kontroversielle ansættelse af den autonome filmkonsulent.

Anders Kronborg slæber et spor af pengeskandaler efter sig. Oftest er det skatteborgerne, der i sidste ende kommer til at betale for Anders Kronborgs tvivlsomme planer.

Anders Kronborgs skandaleombruste karriere i medieverdenen begynder som underdirektør i Danmarks Radio i 1996. Anders Kronborg er med til at starte tv-kanalen DR2. Men Anders Kronborg huskes bedst for i forbindelse med sin ansættelse som DR’s økonomidirektør at stå bag et håbløst budget for opførelsen af DR Byen på Amager.

Budgettet for DR Byen i København var på 3 milliarder kroner, men byggeriet endte med at koste 5,5 milliarder kroner.

Danskerne kom til at betale regningen over licensen. Økonomidirektør Anders Kronborg forlod DR i 2001, hvor han listede ud ad bagindgangen, mens milliardregningen blev større og større.

“Det er stadig min overbevisning, at jeg lagde et godt budget,” erklærer Anders Kronborg om licensskandalen, der betød en ekstraregning på 2,5 milliarder kroner.

Efterfølgende bliver Anders Kronborg ansat som direktør i det statsejede TV 2 og hos Berlingske. Her bliver skandalerne dog ikke mindre.

Den administrerende direktør Anders Kronborg laver en tvivlsom ejendomshandel, mens han er ansat hos Berlingske, og pludselig står 660 medarbejdere uden job.

Hos det statsejede TV 2 sidder pengene også løst, da Anders Kronborg bliver økonomidirektør i 2004.

Efter år med solide økonomiske overskud hos TV 2 går regnskabet i minus, mens Anders Kronborg er kassemester. Efterfølgende må 130 medarbejdere forlade deres job, og gælden hos TV 2 bliver opgjort til svimlende 637 millioner kroner.

“Jeg var økonomidirektør, og derfor har jeg i sidste ende ansvaret,” forklarer Anders Kronborg, der ved samme lejlighed skyder skylden for den fallerede økonomi på en anden chef fra det statsejede TV 2.

Ansvar og økonomisk sans er øjensynligt ikke Anders Kronborgs stærke side. Alligevel bliver Anders Kronborg udnævnt til bestyrelsesformand for Det Danske Filminstitut i 2017.

I efteråret 2019 ansætter Anders Kronborg en filmkonsulent fra den yderste radikaliserede venstrefløj, hvor man bruger gadevold og stenkast for at få sine budskaber igennem til offentligheden.

“Vi har været gennem en meget grundig ansættelsesproces … bestyrelsen har enstemmigt valgt at ansætte den (Frank Piasecki Poulsen, red.) vi fandt bedst kvalificeret,” forklarer Anders Kronborg i september 2019.

Tilbage i 1998 er Anders Kronborg stadig magtfuld direktør i Danmarks Radio, mens hans kommende filmkonsulent deltager i gadeoptøjer mod Dansk Folkepartis Pia Kjærsgaard:

“Hun (Pia Kjærsgaard, red.) skal bare fise af. Hun er racist, og hun har intet at gøre her,” raser Frank Piasecki Poulsen på Nørrebro i 1998.

21 år senere ansætter Anders Kronborg manden bag disse udtalelser som filmkonsulent. Nu skal Frank Piasecki Poulsen uddele millioner af skattekroner til filmproduktioner i Danmark.

Bestyrelsesformand Anders Kronborg er i dag ansvarlig for det samlede budget på 649 millioner skattekroner hos Det Danske Filminstitut.

***

Hvis du som skatteborger ønsker at udtrykke bekymring over ansættelsen af den tvivlsomme filmkonsulent, kan du kontakte bestyrelsesformand Anders Kronborg fra Det Danske Filminstitut.

Det Danske Filminstitut har offentliggjort denne email til bestyrelsesformand Anders Kronborg: anders.kronborg@leo-pharma.com

(Mere om Frank Piasecki Poulsens deltagelse i overfaldet på Pia Kjærsgaard her)

Se også
Georg Metz håber orkan smadrer Donald Trumps ‘grimme palads’, ‘de guldbelagte sale’, ‘de smagløse marmorsøjler’

DR-journalist og cykeludlejer: Forfølger og fotograferer Rasmus Paludan i lufthavn i Israel

I går fremviste partileder Rasmus Paludan fra Stram Kurs, hvordan den tidligere Danmarks Radio journalist Per Østerlund fotograferede ham hemmeligt i en lufthavn i Israel.

Men det var ikke den eneste tidligere DR-journalist, der forfulgte Paludan med et kamera i lufthavnen i Tel Aviv.

Yael Michelle Elbaum Bassan er uddannet journalist i Danmarks Radio, og hun har efterfølgende arbejdet i DR på freelancevilkår. Yael Bassan sidder i Tel Aviv Lufthavn og ser Rasmus Paludan købe en kop kaffe, og straks kommer hendes “stalker-side” frem, og hun tager et hemmeligt foto, der ryger på de sociale medier.

Yael Bassan begynder også at spekulere og fremsætte rygter om Paludans ærinde i Israel. “Priden, garanteret,” skriver Yael Bassan til en af sine følgere. Den kreative klasse bruger nemlig homofobiske hentydninger som en slags udskamning af modstandere. Hvem sagde hykler?

I dag ernærer Yael Bassan sig som cykeludlejer til turister i Nyhavn. Den tidligere DR-journalist har arvet cykelbutikken efter sin far, men trods det faktum at hun blot viderefører faderens arv, så er hun i danske medier udråbt til “kreativ iværksætter”. Hun har ikke etableret en butik, hun har arvet en velfungerende forretning. Alligevel kalder danske journalister hende for iværksætter.

Yael Bassan går meget op i sin jødiske baggrund. Så meget at hun under valgkampen forlangte, at toppolitikere fra venstrefløjen skulle mødes med hende, mens hun afkrævede dem svar om deres syn på jøder.

Yael Bassan mødtes med blandt andre Pelle Dragsted fra Enhedslisten og Carolina Magdalene Maier fra Alternativet, der forsikrede Yael Bassan om, at de holder meget af jøder. Det endte med, at Yael Bassan gav sin stemme til flyverdronningen Carolina Maier. Måske naivt – få uger inden deres møde havde Carolina Maier holdt en brandtale på en anti-Israel konference i Brøndbyhallen, der var fyldt med et antisemitisk muslimsk publikum.

Yael Bassan har stadig tæt kontakt til sine gamle kollegaer på Danmarks Radio. Ofte medvirker hun i diverse tv og radio-udsendelser som såkaldt ‘almindelig dansker’ med noget på hjertet.

Pas på hvis du ser den tidligere DR-medarbejder og venstreorienterede cykeludlejer i Nyhavn. Hvis du er en politisk modstander, kan du godt regne med at blive stalket af Yael Bassan.

Se også
Tidligere DR-journalist Per Østerlund om Paludans Israel-rejse: Har han ‘været nede for at takke for bidrag til valgkampen’

Bekostelig Sankt Hans aften i Randers: DR-vært krævede 30.000 skattekroner

Danmarks Radios Hammerslag-vært er tårnhøj – men det er hans grådige lønkrav også.

Da borgerne i Randers søndag skulle fejre Sankt Hans aften, var Danmarks Radios Christian Degn inviteret til at holde den ærefulde båltale i sin barndomsby. Men hvad de glade skatteborgere ikke vidste var, at DR-værten krævede op mod 30.000 kroner for at læse en kort Sankt Hans tale op på scenen fra sit medbragte papir.

Helt præcis fik Christian Degn fra DR’s Hammerslag 28.250,00 kroner for talen, der skulle vare 15 til 20 minutter. Det vil sige, at den grådige DR-kendis fik 1412,50 kroner pr. minut, mens han holdt sin tale.

Ingen kvaler Randers Kommune betaler.

“Der er noget magisk over at samles på en sådan aften for at fejre de lyse sommeraftener og -nætter,” erklærer den tårnhøje DR-vært inden talen i Randers. Men det eneste, der var magisk søndag aften, var Christian Degns grådige lønkrav, som kommunens borgere måtte finansiere.

I december 2018 kom det frem, at Randers Kommune vil spare 15,1 millioner kroner på ‘omsorg’ overfor blandt andet kommunens ældre borgere. De ældre får ikke længere støtte til en lang række ting, og prisen på de ældres mad stiger.

Men Danmarks Radios folkekære tv-vært skal have sin kæmpeløn.

Familien Friis Degn koster skatteyderne mange penge. Det er ikke kun Christian Friis Degn, der hæver licensløn fra danskerne og i sin fritid plukker Randers-borgerne. Lillebror Simon Friis Degn er til daglig redaktør på Danmarks Radios redaktion på Christiansborg. Det hele bliver i familien, når man taler Danmarks Radio.

Historien om den dyre Sankt Hans tale er frembragt af det undersøgende medie Journalista.

Se også
350 deltog i Mosbjerg Folkefest 2019 eksklusiv truende drukpunker, nysgerrige Redox-fotografer …

Kendt fra Danmarks Radio: Ræverød journalist gik amok på Rasmus Paludan


Partileder Rasmus Paludan fra Stram Kurs er “syg” og skal “tvangsindlægges” – sådan behandlede en kendt DR-journalist demokratiet midt i valgkampen.

Jørgen Laurvig har været ansat i mere end 21 år i Danmarks Radio, og han har været tilknyttet udlandsafdelingen i DR Nyheder i en årrække.

I dag er Jørgen Laurvig ikke længere tilknyttet Danmarks Radio som fastansat, men han er jævnligt at finde i nyhedsprogrammerne på både DR og det statsejede TV 2 som “ekspert” i det kommunistiske Cuba, som ligger hans hjerte meget nært.

Som stærkt venstreorienteret har Jørgen Laurvig også været aktiv i fagforeningsarbejdet på Danmarks Radio igennem seks år.

Denne ræverøde journalist har hævet licensløn i mere end 21 år. Med en gennemsnitlig journalistløn har Jørgen Laurvig hævet mindst 11 millioner kroner plus pension, tillæg og feriepenge fra danskernes licens.

Danmarks Radio er rødere end nogensinde og har påvirket denne valgkamp med journalisternes egne politiske holdninger og åbenlyse had til islamkritikere i befolkningen.

DR har et kæmpe problem.

På det ovenstående billede kan man se DR-medarbejderen Jørgen Laurvig, mens han er udsendt for DR’s TV Avisen i det kommunistiske Cuba.

Se også SF fortolker socialismen: Tilbyder ulønnet ‘job’ i Folketinget 

DR gør det igen igen: Bruger tidligere journalistkollega som ‘dagens gæst’

Licensbetalerne kunne i dag konstatere, at Danmarks Radio har det bedst med at lade tidligere kollegaer komme til mikrofonen.

Den ‘almindelige dansker’ Yael Bassan var endnu engang udvalgt som dagens gæst i P1 radioprogrammet Public Service.

Der er dog den lille detalje, at den “almindelige dansker” Yael Bassan / Yael Michelle Elbaum Bassan er uddannet journalist hos DR og efterfølgende har arbejdet som freelancejournalist i DR. Blandt andet hos afdelingen DR Debat, som laver debatprogrammer til radio og tv.

Det er ret mærkværdigt, at et debatprogram i radioen vælger en tidligere kollega som ‘dagens gæst’ og som repræsentant for den helt “almindelige dansker”.

Hvorfor kan DR ikke finde ud af at interviewe andre end tidligere journalistkollegaer?

Det er langt fra første gang, at den tidligere DR-journalist Yael Bassan deltager i det omtalte radioprogram. Følgende datoer er blot et udpluk:

8. marts 2019, 8. november 2018, 12. november 2018, 20. november 2018, 29. oktober 2018, 22. oktober 2018, 15. oktober 2018, 24. september 2018, 10. september 2018, 23. august 2018, 8. august 2018, 18. juni 2018, 14. juni 2018, 10. april 2018, 6. marts 2018, 22. februar 2018, 23. januar 2018, 10. januar 2018.

Taletid er noget, DR giver til tidligere kollegaer.

Se også Københavns Kommune: Lokalformand med millionbudget omfavner islamiske voldsmænd

På med licens-tørklædet: Danmarks Radio omfavner sharia

Det er efterhånden velkendt, at DR ‘s journalister elsker venstrefløjen og ideologien islam.

Her bekender en af Danmark Radios mest erfarne nyhedsjournalister og redaktører politisk kulør. Mette Munk har arbejdet i Danmarks Radios nyhedsafdeling i over 27 år.

Mette Munk har erfaring i DR som leder, journalist og redaktør, når det skal besluttes, hvilke nyheder licensbetalerne skal se og høre. Mette Munk er en central person, der har stor indflydelse på indholdet i Radio- og TV Avisen.

På Facebook deler Mette Munk gladeligt et opslag fra en muslimsk folketingskandidat fra Alternativet. Budskabet er, at tørklædet har en lang historie i vesten, så man skal som dansker slet ikke være bange for at omfavne det islamistiske tørklæde. Et shariasymbol, der vinder frem hver dag med den omfattende mellemøstlige indvandring.

Mette Munk er både fan af Alternativet og islams shariaregler om religiøs tildækning af kvinder.

I 27 år har Mette Munk hævet sin løn, som er finansieret af danske licensbetalere. Et forsigtigt bud er, at hun hos DR har tjent over 14 millioner licenskroner i løn (eksklusiv pension og feriepenge).

Alle seerne og lytterne får Mette Munks egne ‘røde’ holdninger retur. Hver dag styrer hun som nyhedsredaktør, hvad seere og lyttere skal have af nyheder.

På med tørklædet – siger Mette Munk, Allah og DR Nyheder!